Меми та авторське право

Сьогодні в інтернет-середовищі і маркетингу поширюється нова одиниця культурної інформації – мем.
Він передається від людини до людини будь-яким засобом комунікації. Як правило, під “мемом” розуміють дотепні й іронічні картинки, відео або gif-ки, які поширюються вірусним шляхом.

Навряд чи, пересилаючи один одному черговий прикольний мем, хтось думає про те, що смішна картинка в якійсь мірі є об’єктом інтелектуальної власності. Однак, це так!

Будь-який твір має автора. Володіти правами на твір може як сам автор, так і інша людина або компанія. Використовувати чужі твори без згоди власника авторських прав не можна, за це ви будете нести відповідальність перед законом.

Зрозуміло, що інтелектуальна власність безпосередньо пов’язана з творчістю людини, тобто її цілеспрямованою пошуковою діяльністю, результатом якої є щось якісно нове, яке вирізняється новизною, оригінальністю, неповторністю, та певною унікальністю. Це своєрідне право на результати розумової діяльності творця у художній, літературній та інших сферах діяльності.

Загалом, частина контенту в інтернеті поширюється під позначками, що свідчать про авторське право. Насправді це виглядає просто – публікується фотографія і автор вказує поруч тип ліцензії.

Наприклад, ліцензія Creative Commons – CC, вона вказує на те, що ніяких умов немає, тому контентом можна користуватися безкоштовно. Таких типів ліцензій багато, і всі вони мають свою відповідну абревіатуру.

Отож, активні користувачі соціальних мереж, поважайте результат творчої діяльності людини, надсилаючи другу будь-який мем, перевірте чи вказана на ньому ліцензія.